10 rad dla początkujących

10 rad dla początkujących

1. NIE CZEKAJ z rozpoczęciem ćwiczeń lub diety – ani na „najlepszy czas do tego”, ani na „najlepszy program treningowy / dietetyczny”. Nigdy czas nie jest idealny, podobnie jak żaden program treningowy / żywieniowy nie jest skuteczny wiecznie. Odkładanie niczego nie zmieni, zacznij natychmiast, czas ucieka!

2. NIE SPIESZ SIĘ! Nie porywaj się na programy do których nie jesteś przygotowany – ćwiczenie więcej niz organizm może znieść przyniesie efekty odwrotne od spodziewanych. Ponadto jeśli stopniowo będziesz zwiększać obciążenia treningowe, rosną szanse że wytrwasz przy postanowieniach i szybko się nie zniechęcisz.

3. NIE ZMIENIAJ WSZYSTKIEGO NA RAZ! Od lenistwa i jedzenia byle czego do intensywnych ćwiczeń i zdrowej diety droga jest daleka. Nie próbuj nawet zmienić wszystkiego z dnia na dzień bo skończy się to raczej porażką. Zacznij po prostu ćwiczyć i stopniowo, powoli zmieniaj sposób odżywiania.

4. NIE ĆWICZ TYLKO WTEDY GDY MASZ NA TO OCHOTĘ! Ćwiczenia (i również dieta) muszą się stać integralną częścią twojego życia i planu dnia abyś mógł przy nich wytrwać. Jeśli będziesz ćwiczyć i poprawnie jeść jedynie wtedy gdy masz na to chęć, za niedługo chęci do jakichkolwiek ćwiczeń i trzymania diety miną.

5. NIE OCZEKUJ WYNIKÓW Z REKLAM. Nie wierz że jakikolwiek program, suplement czy urządzenie dadzą ci wymarzone wyniki w tydzień czy dwa czy nawet w miesiąc. Praca nad ładną sylwetka to miesiące lub nawet lata. Lepiej zdać sobie sprawę z tego na początku niż odpaść po dwóch tygodniach przez zniechęcenie brakiem wyników.

6. NIE BĄDŹ NIEWOLNIKIEM JEDNEGO PROGRAMU – bo żaden nie jest idealny i każdy przestaje działać prędzej czy później. Staraj się nauczyć jak najwięcej o żywieniu i ćwiczeniach, przy czym gdy patrzysz na programy autorstwa różnych osób, zamiast skupiać się na tym czym one się RÓŻNIĄ, skup się na tym co mają WSPÓLNEGO! Jest duża szansa że jeśli coś jest polecane przez wielu speców z różnych treningowych lub żywieniowych szkół to to właśnie działa, a nie coś unikalnego i chwytliwego co proponuje jeden samotny internetowy guru żyjący z e-booków po 49,99zł

7. NIE TRWOŃ CZASU I SIŁ – nie myśl że aby osiągnąć wyniki musisz ćwiczyć po 2 godziny dziennie. Więcej nie znaczy lepiej. W większości przypadków 3 x w tygodniu po 30-45 minut ćwiczeń wystarczy, a na pewno w ciągu pierwszych kilku miesięcy ćwiczeń. W ćwiczeniach dużo ważniejsza jest ilość pracy wykonana w jednostce czasu niż to jak długo się ćwiczyło.

8. NIE RÓB TEGO CZEGO NIE ZNASZ – nie wykonuj nieznanych ćwiczeń, nie łykaj suplementów kórych działania nie znasz, nie przechodź na diety których podstaw nie rozumiesz. Najpierw poznaj, potem stosuj.

9. NIE ĆWICZ DO UPADKU MIĘŚNIOWEGO, przynajmniej gdy zaczynasz. Dopóki nie opanujesz właściwej techniki wykonywania ćwiczeń i nie zwiększysz siły, zawsze zostawiaj 1-2 powtórzenia w zapasie.

10. NIE POLEGAJ NA SUPLEMENTACH – każdy makro i mikroskładnik pochodzący z jedzonych w ramach normalnych posiłków produktów naturalnych jest dla ciebie lepszy i zdrowszy niż jakikolwiek jego sztuczny suplement. Nie daj się omamić reklamom pokazującym jakie to niby sylwetki zbudowali kulturyści dzięki odżywkom gdyż wszyscy oni stosowali, stosują i będą stosować niedozwolone środki farmakologiczne o których użyciu oczywiście nie piszą. Na początek najlepszym twoim suplementem powinno być JEDZENIE – w tak naturalnej formie jak to tylko możliwe.

Udostępnij
2456 1 Blog maj 19, 2013